Det læser brugerne på HOCKEYMAGASINET lige nu

HM

Pressemeddelelse: Orientering fra SønderjyskE Elitesport

Pressesag:

På eget initiativ og efter eget ønske skal Klaus Rasmussen fremover koncentrere sig endnu mere om den daglige ledelse af SønderjyskE Ishockey A/S

Koncerndirektør i Sønderjysk Elitesport A/S, Klaus Rasmussen, kan i 2024 fejre 20års jubilæum i spidsen for det lyseblå landsdelsprojekt. Ressourcetrækket gennem tre liga-sportsgrene er øget betragteligt gennem de senere år, og behovet for en stærkere lokal forankring har også vist samme udvikling.

Tilbage i 2022 besluttede man at ansætte en decentral ledelse i SønderjyskE Herrehåndbold, netop for at imødekomme de øgede arbejdsbyrder og kompleksitet i den daglige drift lokalt.

Klaus Rasmussen fortsætter på eget initiativ og ønske i ny rolle i sportskoncernen Sønderjysk Elitesports ledelse

Klaus Rasmussen har i længere tid ønsket at give ishockeyflagskibet mere opmærksomhed. SønderjyskE Ishockey har vist en fantastisk udvikling med flere pokalmesterskaber og en for dansk ishockey historisk, europæisk titel.
Klaus Rasmussen har derfor foreslået, at man i både SønderjyskE Ishockey og SønderjyskE Kvindehåndbold får en lokalt forankret direktør. Det er taget til efterretning, og det er vigtigt at understrege, at Sønderjysk Elitesport finder, at initiativet er rigtigt og også vil medføre en betydelig stærkere forankring og fokus lokalt.

Den nye struktur skulle i respekt for igangværende slutspil have være meldt ud efter sæsonen.

I forlængelse af ændringerne omkring Klaus Rasmussen, bliver Henrik Jepsen, som i dag er adm. direktør i SUSAM A/S, ny koncerndirektør i Sønderjysk Elitesport. Klaus Rasmussen får ved siden af sine roller i SønderjyskE Ishockey også en rolle som rådgiver for koncernen og bestyrelsen i Sønderjysk Elitesport A/S.

Lokal erhvervsleder fra Aabenraa bliver ny direktør i SønderjyskE Kvindehåndbold

Vokseværk, sportslige resultater og ønsket om at give håndboldflagskibet i Aabenraa endnu mere opmærksomhed, lokalt, er væsentlig årsag til direktørskiftet.

SønderjyskE Kvindehåndbold har de seneste to-tre sæsoner været på en fantastisk rejse. Oprykning til ligaen, flueben ved den første, svære ligasæson og senest, i indeværende sæson, den for klubben og Sønderjylland historiske kvalifikation til DM-slutspillet.
Det lyseblå ligahold er faktisk placeret blandt de otte bedste klubber i Verdens nok stærkeste håndboldliga.

Det lyseblå håndboldflagskibs flotte udvikling er også baggrund for beslutningen om direktørskiftet.

Vi vil gerne give SønderjyskE Kvindehåndbold endnu mere opmærksomhed og kærlighed. Ambitionen er at fortsætte og forstærke den gode udvikling. Her bliver det SUSAMs direktør, Henrik Jepsen, som fremadrettet også påtager sig ansvaret som direktør i SønderjyskE Kvindehåndbold.
Henrik Jepsen er bosat lokalt, i Aabenraa, og har et godt kendskab til det lokale erhvervsliv. Vi skal forstærke samarbejdet med erhvervslivet, og vi skal øge eksponeringen og oplevelsen for både erhvervsliv og tilskuere med SønderjyskE, som byens og landsdelens ligahold.

Henrik Jepsen og Klaus Rasmussen har i forvejen et stærkt samarbejde i det daglige i SønderjyskEs hovedkontor i Vojens.
Med direktørrokaden opnår vi det, som vi gerne vil på både kort og lang bane for projekterne i Aabenraa og Vojens. Større opmærksomhed og stærk, lokal forankring.

Sønderjysk Elitesport retter en stor og varm tak til Klaus Rasmussen

Vi vil gerne rette en stor og varm tak til Klaus Rasmussen, som gennem 20 år har stået i spidsen for Sønderjysk Elitesport.

Han fortsætter til vores store glæde og stolthed i SønderjyskE Ishockey.

Nu kan han koncentrere sig fuldstændigt om en enkelt sportsgren og sin vigtige konsulentrolle. En sportsgren som har givet landsdelen store oplevelser, stolte øjeblikke, et hav af medaljer og mesterskaber.
Han stod i øvrigt også i spidsen og ved roret, da SønderjyskE Fodbold vandt DM sølvmedaljer, det danske pokalmesterskab og med deltagelse i Europa League.

Vojens den 18. april 2024
Sønderjysk Elitesport A/S